Romanyada Eğitim ve Denklik

Merhaba!

Romanya Eğitim sistemi ve Denklik bilgileri hakkında öğrendiklerimi ve tecrübelerimi paylaşmayı isterim...

Romanya'daki eğitim sistemi için öncelikle kaliteli ve gelişmiş bir eğitim modeli olduğunu belirtmek isterim. Tabi her eğitim kurumunda aynı kaliteyi bulamayabilirsin,heryerde olduğu gibi buradada öyle durumlar var. 

Romanya'nın yaşam masrafları ve eğitim harcamaları açısından diğer Avrupa ülkelerinden daha uygundur.. 

Bu ülkede  öğrencinin karşılaşacağı sorun partime iştir çoğu işletme öğrenciye iş vermez tabi ki de okunan bölümle paraleldir ama genellikle bu bir sorundur.


Lise eğitimi;

Burada öğrenciler kariyerlerini nasıl oluşturmak istedikleri üzerine eğitimler görmeye başlarlar. Aldıkları eğitimler bir nevi üniversitede okumak istedikleri bölüm ile ilgili bölümlerdir. ''Burada dershane yok'' okuldan sonra etüt yapılır ama bütün okullarda olmayabilir.

Almış oldukları eğitimler ve bireylerin kendi çalışmaları fakültelere  giriş için yeterlidir.Lise son sınıfta bitirme sınavı vardır.(Bakolarya diploması) Lise diploma puanı önemli bir etkendir  fakültelere başvuru yapabilmek için...

Liseler 3 gruptur:

Teknoloji liseleri

Teorik liseler

Mesleki liseler 

Liseler hakkında daha detaylı bilgeye bu sayfadan ulaşabilirsiniz. 

(Ministerul Educatiei) https://www.edu.ro/

Eğer Hastanede bir sağlık çalışanı olmak isterseniz Lise sonrasında Eğitim veren sağlık okulları var.

Postliceal:

Eğitim yılı 3 yıldır yabancı uyruklu öğrenci kabul ediliyor. 

Bu okullarda İngilizce eğitimi yok sadece mesleki ingilizce dersi var.

Romence dilbilsine sahip olmanız gerekmektedir. B2 seviyesi okumanız ve çalışmayı başlamanız için yeterlidir. 

Romence hazırlık sınıfında eğitim görebilir veya yeterlilik dil sınavına girebilirsiniz.

Bu ülke her ne kadar ekonomik olarak çok iyi olmasa da,Eğitimde devlet destekli öğrenciye değer verir ayrıcalıkları vardır.

Ortaöğretim ve postliceal da okuyorsanız ulaşım bedavadır şehirler arası tren yolculuğuda dahildir.

Anlıyacağınız okumak için güzel bir ülke yada okumaya başlamak için güzel bir ülke buranın diplomaları Avrupa birliğinde kabul görür tabi ki şunu asla unutmayın  her ülkenin kendine ait bir sistemi vardır sadece buradan  mezun olan biri daha kolay ve çabuk olarak kabul edilir.

Fakülte ve Üniversiteler

Bakolarya diplomasına veya alternatif bir diplomaya sahip lise mezunları, üniversite eğitiminin ilk aşamasına kabul edilebilir. 

Fakültelerin kabul şartları farklılık gösterir, genellikle alan sınavı yapılır. Yani hangi bölüm ve fakültede eğitim görmek isteniyorsa o fakültelerin kabul şartları baz alınarak başvuru yapılmalıdır..

Lise diploma notunuz önemlidir. 

Lisans eğitim süresi 3 veya 4 yıl. 

Eczacılık ve Diş Hekimliği 5 yıl.

Tıp 6 yıl.

Bu yılların üzerine master vs eğitimlerinde var.

Denklik

Türkiye'den alınan diplomalar genellikle geçerlidir. Sağlık alanlarındaki farklılardan dolayı orada işler değişiyor. Mesela; Radyoterapi ön lisans diplomasının denkliği yok.

( Diploma denkliğini veriyor ancak radyasyon alanında çalışma yetkisi vermiyorlar ) çünkü radyoloji mezunları radyoterapi alanında çalışıyor.

Radyoterapi alanında çalışmak için radyoloji bölümünde tekrardan okumanız gereklidir.

Türkiye'deki 2 yıllık önlisans sistemi burada ve Diğer Avrupa ülkelerinde yok buranın sağlık eğitimi 3 yıldır.

ENIC-NARIC RO/CNRED (Centrele Nationale pentru Recunoaștere Academica ve Informare) www.cnred.edu.ro

Bu adresten Denklik ile ilgili bütün gerekli evrak bilgilerine ulaşabilirsiniz ve mail yolu ile iletişim kurabilirsiniz.

.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Romanyada Çalışma şartları, maaş ve yaşam

Romanya